2- آرد تازه در نانوايي خود- از غلات تا آرد
نوشته شده توسط : امیر

 



غلات و محصولات غلات مهمترين مواد مغذي اساسي براي انسان هستند. نه تنها كربوهيدراتهاي پيچيده و پروتئين گياهي غلات را بسيار ارزشمند مي كند. بسياري از ويتامين ها ، مواد معدني ، مواد گياهي و به ويژه فيبر مي توانند از سلامت حمايت كرده و از بيماري هاي سبك زندگي مدرن جلوگيري كنند. به ويژه در مواقعي كه غذاهاي ما با فست فود و تغذيه صنعتي مشخص مي شود ، بسياري از مردم دوباره به يك رژيم غذايي مغذي و متعادل فكر مي كنند. سبوس تازه تازه ، ملايم و نرم ، پايه و اساس نان و شيريني هاي كركي است.

پيش نياز براي توليد سبوس با كيفيت بالا استفاده از آسياب غلات خوب با آسياب سنگ است. از طريق اثر متقابل سنگ آسياب هاي افقي ، دانه ها پوست كنده مي شوند و بسيار ريز آسياب مي شوند تا ارزش غذايي در دور در دقيقه حفظ شود. همه آسياب هاي هوسلر بر اساس اين اصل كار مي كنند و كيفيت آرد مطلوب را براي تجارت شما تضمين مي كنند.


اطلاعات سنگ

در تمام آسيابهاي Häussler تا اندازه 50 سانتيمتر ، از سنگ كوراندوم متصل به پرسلن استفاده مي شود. كوراندوم (دومين سنگ سخت پس از الماس) با سراميك مخلوط شده ، در دماي بالا فشرده و شليك مي شود. بنابراين سنگ از اجزاي معدني خالص ، بدون هيچ گونه افزودني مصنوعي تشكيل شده است. سنگها بسيار سخت ، با دوام و مقاوم هستند.

سنگهاي نكسوس ساخته شده اند و با آسياب Häussler HM 70 N. شروع مي شوند. اين سنگها از گروندوم ، سنگ مرمر و منيزيت تشكيل شده اند. با توجه به سطح سنگ زني تيز ، اين سنگها داراي كارايي سنگ زني بالايي هستند و دانه ها را آسياب مي كنند تا به صورت كامل دانه ريز شود. سنگ مقاوم ، بادوام و خود تيز است. تيز كردن سنگ ها ضروري نيست اطلاعات بيشتر در مورد آسياب دانه HM 70 N.

آسياب هاي تجاري Häussler از سري HM در تركيب فولاد ضد زنگ و چوب ساخته مي شوند. اين نوع ساختمان علاوه بر طراحي جذاب ، مزاياي قابل توجهي دارد:

قاب پشتي به دليل طراحي لوله اي خود پشتيباني و وزن كم بسيار پايدار و بدون پيچ خوردگي است. محفظه آسياب و دستگاه الك از چوب سنگ كاج ساخته شده است. اين مزيت را دارد كه از تراكم تشكيل نشده و تا حد امكان از رشد قالب جلوگيري مي شود. علاوه بر اين ، نشان داده شده است كه چوب كاج ، با رايحه معطر رزين ، آفات را دفع مي كند. چوب داراي يك لاك طبيعي در خارج است و مراقبت از آن آسان است.

سنگ هاي آسياب به وضوح در پشت شيشه قابل مشاهده هستند. در نتيجه ، آسياب مي تواند به يك نقطه كانوني واقعي در منطقه مشتري تبديل شود.

با دستگاه اندازه گيري الكتريكي ثبت شده ، مقدار عرضه دانه را مي توان به طور كامل تنظيم كرد. آهنرباي طبيعي بالادست قطعات احتمالي آهن را جدا مي كند.

با توجه به دور كم در دقيقه سنگهاي آسياب ، دانه را به صورت يك سبوس نرم نرم مي كنند و ارزش غذايي خود را حفظ مي كنند و گرم شدن محصول آسياب شده به حداقل مي رسد. ميزان ظرافت آرد را مي توان به طور مداوم با استفاده از يك چرخ دستي تنظيم كرد. مقاوم سازي بعدي آسيابها با دستگاه الك آرد در هر زمان امكان پذير است.

عملكرد و نگهداري آسياب هاي Häussler آسان است و به زمان زيادي نياز ندارد. آسياب هاي سري HM براي استفاده مداوم طراحي شده اند و به لطف استاندارد بالاي كيفيت ، سرمايه گذاري با دوام هستند.
اصل آسياب ملايم آسياب هاي آب

كارخانه هاي توليد غلات Häussler با آسياب با كيفيت بالا ساخته شده از سراميك و گروندوم كار مي كنند. سنگ آسياب بسيار سخت است و در نتيجه تقريباً بدون سايش و تيز مي شود. ويژگي خاص آسياب اين است كه دانه بريده يا خرد نمي شود بلكه به آرامي و به آرامي با سرعت كم پودر مي شود. در نتيجه ، يك سبوس كامل با تمام ويتامين ها ، مواد معدني و فيبر موجود در غلات به دست مي آوريد. براي پخت انواع كيك هاي سبك و كركي مناسب است.

همه انواع دانه ها را مي توان آسياب كرد: گندم ، نان ، چاودار ، كاموت ، زردچوبه ، جوجه ، ذرت ، برنج ، ارزن و گندم سياه (همچنين در بدنه) و همچنين دانه هاي مشروط روغن دار.





:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: